26 July 2011

Kalaulah ada keajaiban . . .

Bila difikir-fikirkan balik semua kegagalan, ketidak-best-an hidup yang ada buat aku rasa aku nak bila bangun tidur esok paginya, aku bukan berada di masa sekarang. Macam mesin masa. Confirm TAKDE kan? Aku nak ubah semua salah silap yang aku dah wat sebelum-sebelum ni. Taknak lah bila bangun nanti lupa semuanya. Kata nak ubah. Kalau lupa camne nk ubah ?

Ni versi KALAUlah tau.. [walaupun aku tahu memang takkan pernah akan terjadi]

Aku nak bila bangun tidur, aku masih berada di tingkatan 4 betul-betul hari kedua aku masuk Teknik Ampangan. Sebab hari ni lah fasa baru dalam hidup aku bermula.[dan dan ..masa ni aku budak hot. Masih kurus]. Kenapa tak tingkatan 3 atau tabika ke? Ouh tak nak lah jadi kanak-kanak riang semula. Tingkatan 1 & 2 aku gemuk. TAK NAK ^_^. Tingkatan 3 hidup aku kucar kacir.

Kenapa tak pilih hari pertama masuk Teknik Ampangan?
Tak nak lah. Hari tu mood aku tak berapa baik. Boleh tak alasan ni?

Kalau hidup kucar-kacir mana form 3, nape tak start dari masa tu?
Tak nak jugak. Sebab dari kucar kacir tu lah buat aku lebih mengerti akan kehidupan, rasa kesedihan, kegembiraan dan segala ke- lah. Aku terima semua yang jadi masa form 3. ^o^

Dengan berbekalkan memori sekarang, aku mesti boleh ubah apa yang silap waktu dulu. Macam belajar. Confirm aku belajar rajin-rajin la kan. Kalau bab cinta, aku tak nak lansung kenal siapa Wan. Handsome macam mana pun lah, ludah je. Tak layak buat aku jatuh cinta. Itu satu kesilapan yang besar gile. Kesilapan yang buat Marzuki tak leh terima aku sekarang.

Macam-macam lagi lah. Malas nak citer panjang-panjang. Nak balik dah ni. Kang MB datang, bos aku bagi aku kerja pulak. TATA.

2 comments:

Cikedies said...

1 nak puji....

"comey giler layout"

hehe

2. hehe kalau la kan.. tapi tak kan dapat kan... sama la.. lau nak patah balik.. yani nak masa form4.. masa tuh masa depan kita dah ditntukan oleh kita sendiri...

Fieza Areyza said...

trima kasih atas pujian tsebut.. IKHLAS x nih? hehe

btol3..masa tu semua keputusan kt tgn kita sndr. salah wat keputusan/tindakan tanggung lah.