12 August 2011

Aku tak mintak korang faham aku, tapi cuba korang ada ditempat aku?

Kalau ikutkan hati aku ni, aku tak nak dengar kata-kata orang lain. Aku nak percaya je kat dia. Tapi dia sendiri pun kadang-kadang buat aku keliru, tertanya-tanya... Sampai ada masanya aku jadi seorang #minahperasan kerana percaya apa yang dia buat, dia ucap itu ikhlas dari hati.

Aku cakap macam ni atas dasar kepercayaan yang dia sebenarnya sayangkan aku. Cuma dia EGO. Atau ada sebab musabab yang lain? Dia takut, risau pisang berbuah dua kali? Atau dia masih mahu menguji sedalam mana cinta aku, berapa banyak kesabaran yang aku ada atau berapa banyak kekuatan yang aku ada untuk bertahan? Atau dia masih perlukan beberapa calon lagi sebab takut tersalah pilih? Entahlah, aku pun tak tahu yang mana satu. Yang aku tahu, dia seorang lelaki yang tinggi EGOnya.


Ada masanya aku rasa PUTUS ASA kerana aku kadang-kadang hampir terjerat jugak dengan kata-kata orang dan perangai dia yang menyakitkan hati. Motif dia? Memang suruh aku putus asa, saje je nak bergurau atau memang sengaja buat aku sakit hati mahupun cemburu?

Bila aku nakkan kepastian, tak pernah pulak dia kecewakan aku. Semua jawapan yang dia bagi semua jawapan selamat yang mana memang jawapan yang aku harapkan dapat dengar dari mulut dia. Biarpun jawapan itu yang aku mahu, tapi aku rasa tak puas hati. Mana lah tahu mulut kata lain, hati pulak kata lain.

Dua orang kawan baik aku seolah-olah menghalang aku dari terus menunggu dia. Dulu Erni pernah kata ini, semalam Apend kata itu. Aku diamkan diri. Demi menjaga hati kawan, aku SENYUM. Padahal aku nak lontarkan pandangan aku sendiri. Tapi aku tahu takde gunanya. Jadi lebih baik aku diam. Alasan diorang, tak mahu aku sedih atau menyalahkan diorang sebab tak nasihatkan aku awal-awal. Kalau ikutkan perasaan, aku nak je cakap AKU TETAP MAHU DIA. AKU BELUM PUTUS ASA. INI BARU PERMULAAN, APEND. 

Korang dah ada kebahagiaan korang sendiri. Erni dah ada suami. Bahagia sangat kan? Apend dah jumpa soulmatenya. Aku bahagia dengan Aky, biarpun tak kena gayanya. So, boleh tak aku menikmati kebahagiaan dengan cara aku sendiri?

Takpe Za, sabar... biar je masa yang tentukan. Kau dah janji dengan Aky, kau kena tunaikan. Kau jangan putus asa --> aku pujuk hati aku sendiri.

Auntie, THINK POSITIVE! --->Anak buah aku, Apun selalu sedapkan hati aku dengan ayat macam ni..

*Kadangkala kita harus terima bahawa sesetengah orang akan hidup dalam hati dan jiwa kita buat selamanya walaupun mereka tidak akan ada dalam hidup kita seperti apa yang kita mahukan-Lord Zara.*

FA : Erni & Apend macam ni. Betty, ko pulak camne? Sokong atau sama je cam diorang?

4 comments:

Betty Latif @ BL said...

err..aku dah ckp td kat chat..ehehehehe..dan mlm td..

NabilaFarhana said...

aku copy ayat lord zara tuh.
;p

Fieza Areyza said...

@betty, tp aku tak tahu k0 sokong je tak... ckap lah ko SOKONG... haha.. aku tahu ko sokong aku.. kan?kan?

Fieza Areyza said...

@bel, ouh ko copy dr ak ek.. aku ingt kebetulan kite copy paste benda sama. hehe