09 August 2011

Baliklah,aku rindu.

Sape lagi yang aku nak marah-marah?
Sape lagi yang aku nak pukul suka-suka?
Sape lagi nak panggil aku Mok?
Sape lagi yang nak drive bila aku malas nak drive?
Dengan sape lagi aku nak gedik2, kacau masa tidur?
Sape lagi nak temankan aku hisap rokok? 
Kalau mak bau rokok kat bilik, sape lagi aku nak tuduh?
Kalau keta aku tak leh start, sape yang nak aku mintak tolong?
Sape lagi yang rajin cek air bateri kereta aku?
Dengan sape lagi aku nak berebut remote Astro?!
Dengan sape lagi aku nak berebut channel?

Bebudak ni selalu cakap aku tak sayang Telek, aku sayang Nishar je. Mungkin disebabkan aku dengan Telek selalu gaduh, kena marah, kena maki, berbanding dengan Nishar, dia selalu aku manjakan. Sebab Nishar tu comel, baik, cakap dengan aku bebaik je, bila aku mintak tolong belikan topup, pergi kedai ke, apa-apa je Nishar mesti buat. Adik aku tu? Pemalas. Kalau buat pun, banyak bunyik.

Aku sayang, buktinya malam tadi lah. Korang-korang [wahai adik-adikku] yang selalu bertenggek kat depan rumah aku nampakkan deraian air mata aku? --->ayat tak boleh blah..

Aku dah nangis dulu dah sebelum korang-korang ada kat rumah aku. Masa aku otw amek Eira lagi. Depan Eira stop nangis, si Eira pulak bergedik-gedik nangis. Aku pang jugak budak ni kang. Balik rumah lepas jumpa Betty, tahan lagi.. tahan. Aku wat-wat tak sedih, wat-wat ok selamba je kalau dia pergi.

Telek dah gerak dengan kawan Anas. Aku masih ditepi pintu kereta, bersandar sambil memuncungkan mulut, menahan air mata dari jatuh.[motif muncungkan mulut?] Tak brutal lah kalau bebudak nampak. Tahan air mata, hidung pulak yang berair. Tak boleh blah tul.

Tisu di tangan, mengesat-ngesat air mata. Call Apun. Berjurai-jurai air mata jatuh! Cilakak. Bebudak ni plak boleh dok bersila atas tar depan aku yang tengah mengadu kesedihan yang melampau tu. Malu wei! 

Mana aku tak sedih? Dia satu-satunya adik aku. Aku & dia mana pernah jauh. Gaduh-gaduh tu biasalah wei. Aku pulak tak tahu semalam Anas suruh datang kerja kat Karak. Aku tahu pun masa aku tengah pegang fon dia, sms Pali masuk.

Lek, sape lagi nak jadi pomen motor NCL*** kalau ko pergi?Takkan aku nak suh amy kot?Habis punah motor aku...---->Tengok Pali pun pandai sedih woo.
Telek,
kerja elok-elok. Kalau tak leh tahan, balik je sini. Tak meriah ko takde. Dah gaji, beli aku handbag atau kasut tinggi eh?! Aku dah cakap awal-awal. So ko kena beli jugak untuk raya ni.
FA : Aku dah kata, nasib aku tak baik semalam. Dari pagi hingga ke malam. Marzuki pun hilang.

No comments: