08 August 2011

Ikut Je Kata/Gerak Hati Lain Kali OK?

Hari ni aku lewat. Kereta habis minyaklah. Nasib baik abis kat Dusun Nyior gak. [ni lah akibat malas nak singgah pam minyak malam tadi]

Turn on PC. On aircond. Duduk.

"Nak reset modem lah. Internet ni mesti lembab nak mampos" - kata hati.

Malaslah. Nanti internet lembab aku resetlah. Online, format memory card, copy paste gambar, lagu & apa yang sepatutnya ada & buat-buat bekerja. [pagi-pagi camni ne de kerja]

50 minit kemudian ...

Bala, Inspector-of-Work(M&E) datang tanya apa tah. Cakap-cakap, then ...

"Eh, ular lah. Tu atas tu."

Aku pandang modem. Masih duduk. Disebabkan dia selalu mengusik aku kat sini, aku ingat dia bergurau. Tak nampak pun ular.
"Mana ade."

"Betullah. Bangun-bangun!"

Aku pun bangun. Tepanjat boboy. Iyelah. Betul. Anak ular sawa. Kecoh kejap sambil panggil orang sana sini mintak amek ular ni.

Comel !
Aku pulak, kembali duduk di tempat yang sama, menyambung balik apa yang aku tgh aku copy paste sambil menanti orangnya tiba. Dengan harapan, ular tu dok diam di atas. Rasa macam nak belalah ular ni. Tapi pikir balik mesti mak bapak aku bising nanti. Lagi satu, nanti ular ni besar camne? Kecik-kecik camni berani lah.

Hati dah suruh buat tu buat je lah. Tak nak dengar kata hati. Degil. Kalau mak ular yang melingkar camne?

Orang-orang keluar masuk. Ada yang bagi dokumen, amek surat, mintak cop, potostat & fax. Tapi sorang pun tak perasan kan?

FA : Ya Allah, aku mohon, jangan Kau tarik kebahagiaan yang ada ini.

2 comments:

pali7x said...

serious seram.

Fieza Areyza said...

seram xla seram sgt. lain lah kalau ada hantu. seram~~

takut je kalau ada kaum kerabat ular ni masuk opis lagi.