10 May 2011

Tak seharusnya hari-hari itu ada ending hodoh dan jelek


Sepatutnya dua tiga hari yang lepas jadi yang baik buat aku, tapi di penghujung hari-hari tu tiba-tiba bertukar jadi hari yang paling teruk!

Sabtu yang busy~
Lepas tukar tayar, betulkan ekzos yang bocor & tukar brek pad, patutnyalah kan aku lega sebab semua dah settle & tak over the budget tapi TAK ! Oil seal kat master pump pulak pecah! Pecah ke rosak?Lantak lah. Terpaksa la pergi beli oil seal tu esoknya yang mana Abg Khalil a.k.a Abg Tekan kata benda tu tak sampai pun RM10.
Tibanya Ahad yang panas~
Hampeh! Pergi kedai spare part sana sini, nak kena order la, takde jual la, last-2 jumpa gak tapi takde maknanya lah RM10 kan? Ambik kau, RM48! Dah lari budget lagi. Nak tak nak aku kena beli gak sebab tanpa kereta aku tak bergerak la jawabnya. Nasib baik lah aku ada foreman-foreman handalan yang baik hati iaitu Abg Khalil & Amy. Thank you, thank you. OK, lega! Sebab aku nak pergi KL jumpa abang sepupu aku. Wah 'abang' ye tak? Sengal.
KeHAPPYan yang sepatutnya boleh buat aku tido lena sambil tersenyum mati saat sms masuk masa aku sampai kat tol Sg. Besi. Cikala tol. (sila baca cilaka). Ah GERAM tahap gaban! ANAS, ANAS, ANAS, tak habis-2 dengan ANAS. FYI, Anas ni abang aku. Sebelum buat tak nak pulak pikir ANAS, dah buat penuh rasa bersalah kat ANAS. What the hell lah! Susah jugak jadi adik Anas ni.
Esoknya... ISNIN~
Interview lagi. Penat sudah. Kalau tak dapat gak, aku harus GIVE UP je! Stay kat Seremban sampai mati. Singgah sebentar kat Bangsar jumpa 'abang' aku tu lagi. Haruslah aku kata aku bodoh. Kenapalah aku cakap aku bawak sijil-sijil dia? Dah takde alasan nak jumpa dia lepas ni! Dia tu dah confirm-confirm nak elak dari jumpa aku lagi, nanti bersalah lagi kat Anas. Poyo je. Dengan kepenatan yang teramat, aku kena pergi print resume, cover letter, potostat sijil, beli envelope. Penat weyh. Terasa sakit tulang temulang aku ni. Pukul 11 pm, aku ZzZzZz... hehe.
Sekian . . . Nikmati hari anda dengan senyuman agar hari anda bermakna.

FA : Alangkah bahagianya kalau dia bukan abang sepupu aku :'(

2 comments:

Betty Latif @ BL said...

ko g gak ke interview 7e tu?

Fieza Areyza said...

yup-2.. pergi jugak.
Kaklong aku suh try.
kalau aku tak pat gak, maybe puncanya gaji rm1.5k yg ak minx tgi sgt kot sbb 2 2 interview ade tny "lau bg lower offer mcmmna?"