14 May 2011

Review teachers day


Ini Teacher aku, Puan Yadzilah Yazid. Beliau merupakan guru kelas aku masa form 4 & 5 masa aku sekolah kat Teknik Ampangan dan juga guru Bahasa Inggeris kitorang. Aku sayang beliau sebab beliau sangat baik dan sabar dengan kerenah pelajar-pelajar lebih-lebih lagi dengan aku yang suka monteng ni. Macam mana aku banyak ponteng sekalipun, tak pernah aku dapat warning letter. huhu. best-best ; )

First and foremost - ayat yang selalu teacher guna masa mengajar. Trademark la ni.

Dalam banyak mata pelajaran yang ada time tu, aku paling suka English la. Confirm aku tak tidur punye. Tak macam subjek lain-lain, mengantuk/tidur mesti wajib.

Ada 1 hari tu kitorang blaja pasal is, are, am dan lain-lain. Aku ingat lagi sampai sekarang, memang tak leh lupa sampai bila-bilalah. Tah kenapa Teacher pilih aku untuk bina ayat bagi perkataan is. Aku paling tak suka kena jawab-jawab soalan ni. Aku pun berdiri la sambil pikir ape nak cakap. Sekali aku terpandang kawan rapat aku, Zahid sedang syok punya tidur. Secara spontan, "Zahid is sleeping in the class." Aku dah nak gelak dah ni tp aku rasa time tu takde sape perasan kot aku buat ayat berdasarkan perkara benar-benar berlaku. So, aku ulang, "Zahid is sleeping in the class, teacher" sambil jari aku tunjuk Zahid. (Depan aku je kot). Satu kelas gelak beb. Lepas kena kejut dengan Teacher, Zahid tengok satu kelas tengah gelakkan dia. Terpinga-pinga dia. Sori lah Zahid, aku blur nak wat ayat ape time tu.

Sampai sekarang aku dan Teacher masih contact. Ni dah dekat hari guru dah ni. Kenalah wish kat dia. Sekarang beliau makin kurus dan kurus sebab sakit. Semoga Allah panjangkan umur Teacher.

FA : Aku masih mencari cikgu kelas ganti masa aku darjah 5. Cikgu Robawi. Tapi tak jumpa lagi. Aku sayang cikgu tu jugak.

No comments: