27 May 2011

Ha.. kat situ kau silap, Fieza

Kalau aku tak gi gim lebih dari 3 hari, aku akan rasa aku sangat sangat gemuk. Padahal, berat tak naik pun. Tapi bila dah pergi gim lagi, takde pulak rasa macam dah kurus sikit pun. Mainan perasaan je semua tu.

Hari tu aku add satu  minah ni kat FB. Dia kata dia dah turun 17 kg dengan main gim hari-hari selama 2 jam (sebab dia addict dgn gim) tapi setiap hari makan nasi lemak dan tak kawal lansung pemakanan. Aku pelik yang teramat. So aku pun tanya lah kat abg Syahwal tu pasal ni. Logik ke kalau dia tak kawal makan lansung, makan main balun je, tapi dengan main gim macam tu, kalori-kalori yang dia ambik terbakar or jadikan dia kurus ? Jawapan yang aku dapat dari Abg Syahwal, LOGIK ! What the  ? Aku tak puas hati, aku pun balas blk jawapan tu. Aku kata aku yang kawal makan ni pun (kadang-kadang la) & layan gim 1 jam lebih sikit tak turun pun berat aku.
Abg Syahwal : Fiza salah buat.
Aku               : (hentak kaki) Salah macam mana pulak ? Apsal abg tak cakap yg selama ni saya  salah ? Habis, selama ni saya datang sini buang masa je la ?
Abg Syahwal : Kalau nak betul-betul kurus, nampak tak balapan tu ? Sebelum masuk gim, warm up dulu, pastu lari 5 round. Lepas tu, main gim 2 jam, dah habis tu gi lari lagi 5 round.
Aku               : Hah? Biar betul 5 round ? Non-stop ke? Mati ar saya. Kalau saya penat, saya jalan je pastu lari lagi boleh ?
Abg Syahwal : Boleh. Asal Fiza jgn berhenti utk duduk / rehat.
Hah nampak tu. Tak ke keje gila nak kena lari 5 X 400m track balapan tu ? Teringat dulu-dulu jadi atlit rumah sukan. Nak tak nak aku kena try jugak. Cuti sekolah yang akan datang ni ada Apun untuk teman aku & support aku dari segi mental & fizikal untuk buat semua ni. Chaiyok2!

FA : Semput lah aku nanti : (

4 comments:

Cikedies said...

haha nak join...... badan semakin membesar dgn baik...

ScHaN ® said...

ko rajin berlari ke piiza oi?? stau aku berlari stempat pun maleh aaaa

p/s: oi2.. mai lepak sni weh.. aku dah makin busan ni hari2 keje.. jgn lupe bwk anak sdara ko yg comei tu.. ckp abg yusri mau blanje teh tarik..

Fieza Areyza said...

yanie : bleh2..

Fieza Areyza said...

schan : ko jgn pndg ak sebelah mata eh....