07 April 2011

Aku Sayang, Kasih, Cinta Kamu

Ni anak buah aku, Ewana Qistina. Cantik kan? huhu tengok la makcik dia macam mana kan?kan?
Tadi jenguk blog dia, dia buat entri pasal aku. Ouh terharunya~ ~ ~

Dalam ramai-ramai anak buah yang aku ada, dialah yang paling rapat dengan aku! Yeah , you're everything to me too sayang.. Yup, dia anak buah aku yang sulung. Yang lain kecik-kecik lagi. Dari dia kecik aku lihat dia membesar. So, sebab tu lah aku sangat-sangat sayang kat dia! Kena beli hadiah untuk aunty ni lalink ;) Walaupun dolu-dolu mama ngan abah dia selalu pindah-pindah rumah, jauh-jauh pulak tu tapi jarak tak menjadi penghalang.

Dengan dia aku lebih senang luah perasaan, kongsi masalah sama-sama. Lebih-lebih lagi kalau bab-bab cinta. Dialah yang paling memahami. :) Bayangkanlah walau umur dia masa tu kecik lagi, yang sepatutya tak faham apa itu couple-couple, tapi bila aku cakap or story-story pasal couple aku, dia steady je. Sekarang dia dah besar, dia banyak nasihat aku pasal cinta. Ish macam terbalik je? Patut makcik nasihat anak buah. Nak wat camne, makciknya dah lama single. Anak buah pulak jadi rebutan.

Jangan kata bab cinta, masalah persahabatan, masalah keluarga, masalah kerja, masalah dengan orang-orang sekeliling aku, masalah hidup aku semua kasi dia, sure dia dengar & kasi pandangan dia sendiri lah. Tinggal masalah kewangan je, kalau aku share dia mmg tak pat tolong. Eh, ada... Tolong abiskan duit gaji aku. haha. Honestly, walau aku selalu merungut belakang-belakang dia "Habis duit aku, asyik-asyik nak beli dia tu ni, belanja makan lagi bla bla bla..." (KANTOI SUDAH) tapi aku tak kisah sangat sebenarnya sebab dia bukan orang lain, anak buah tersayang, tercinta, terkasih aku jugak kan? Sebab tu, bila dia mintak apa-apa aku usahakan utk beli.

Mama dia jealous. Percayalah! Mama dia paling menyampah kalau aku peluk-peluk, cium-cium anak dia yang ni depan dia. Kadang-kadang, bila aku perasan mama dia kata "ee nyampahnya", aku saje je peluk kuat-kuat, cium bertubi-tubi. Saje menambah nyirap di hati. Untuk suka-suka je. Takde niat lain pun.

FA : I love u very very much la Yayang. Kalau aku tak kahwin & takde anak pun takpe, sebab aku ada kamu

2 comments:

missCONCLUSION said...

huhu, terharunya saye ! hee :))

missCONCLUSION said...

aku rindu, sayang kamu !
haha, menyanyi sudaa ..