14 June 2011

Tolong hentikan cerita ASSHOLE korang

Aku bengang.

Aku tak faham sikap segelintir kawan-kawan aku yang suka takut-takutkan kitorang yang perempuan ni dengan cerita hantu karut.

Satu cerita, jadi meleret-leret, ditokok tambah sampai bff aku takut nak tidur sorang. dan-dan time tu dah pukul 1 pagi. Korang tak rasa sebab korang bukan perempuan. Korang dilahirkan sebagai lelaki. Ala, tapi tak semua lelaki berani dengan hantu kan ? Tah-tah depan kitorang je korang leh la berani. Kalau sorang-sorang korang pun takut gak kan ? Jatuh lah maruah seorang lelaki kalau takut hantu kan ?

Tak payah la cakap ada benda tu kat tempat duduk belakang la, sebelah lah, atas kereta lah. ASSHOLE betul ! kalau dah nak nampak syaitan-syaitan tu nampak gak kan? 
 Aku ni dah bertahun-tahun balik rumah 1 - 2 pagi, kadang-kadang subuh, pernah drive sorang dari KL nak balik rumah, ( ingat dekat ke? ) alhamdulillah hantu setan tu tak kacau aku, atau menampakkan rupanya atau tiba-tiba terpacul kat mana-mana simpang. 

Cerita apa yang aku tak dengar kat Dusun Nyior tu ? Pocong la, puntianak la. Dari mulut mak aku sendiri pun ada. Abang aku, Anas tu mata dia memang boleh nampak benda-benda halus ni. Ada nampak 'perempuan' kat simpang rumah aku tu, kat bawah pokok, macam-macam la. Aku tak tahu lah kot-kot mak aku nak takutkan aku je.

Aku pun selalu gak dok rumah sorang-sorang. Kadang-kadang ada rasa cam benda tu ada dalam rumah tengah perhatikan aku. Tengok tv, volume kasi kuat, biar jiran sakit telinga. Bongoklah aku kalau aku tengok tv cerita hantu.

Aku tak kata aku berani. AKU memang TAKUT GAK DOWH. Kalau suatu hari aku nampak, aku pun tak tahu apa yang aku akan buat ? Jerit ? Tah-tah pengsan. Tak sempat lari.

FA : Kalau Casper the friendly ghost tak pe gak ! Leh jadi kawan aku.


No comments: