23 June 2011

Aku pun mahu jadi polis lah kalau camni

Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian tiada gunanya. Eh? betul tak peribahasa aku ni ?

Sakit jiwa aku wei. Pasal ex-ex aku la. Cam banyak sangat je ex-nye?

Mula-mula, Asip jadi polis. Pastu Incik Marzuki. Sekarang aku dapat tahu dari Incik Marzuki, Jep pun dah jadik polis. Dei, takde kerjaya lain ke korang nak pilih? Kenapa masa dengan aku dulu korang tak nak mintak polis ? Kalau tak, takde lah aku tinggalkan korang. Menyesal ke? Agak-agak kalau aku tak tinggalkan korang, mesti aku dah boleh kawen ngan korang kan? Piraaahh Fieza. Berangan la kau.

Incik Marzuki kasi tahu kelmarin pasal Jep. Dia ni kenal Jep ni masa main tinju zaman sekolah dulu. Dia suruh aku mintakkan nombor Zaidi (adik Jep) kat bff aku, Apend. Zaidi ni pun polis gak. Kawan sekolah & kawan tinju si Marzuki. Masa dia suh aku tolong dapatkan nombor Zaidi tu la dia cakap abang si Zaidi ni ada datang PULAPOL Jempol. Marzuki tak tahu nama abg Zaidi ni hape. Aku pun puaslah ingat balik Zaidi ada abang lain ke selain Jep? Setahu aku, Jep lah anak sulung. Selidik punya selidik sememangnya Jep lah yg Marzuki sebut-sebut tu. Adess sorang lagi. Kalaulah aku tak mintak clash dengan diorang-diorang ni dulu . . .

Lepas ni ex aku yang mane plak nak jadi pak polisi jugak ? Wan? Ameer ?

FA : Aku nak jawab hape kalau2 nanti dia tahu Jep ni ex aku ? Jeng jeng jeng *Semua ada sangkut paut*

No comments: