20 June 2011

Edisi II Bukit Broga 2011

19 Jun 2011, buat kali keduanya aku pergi Bukit Broga. Kali memang hangat la sama macam yang dulu punya. Mungkin sebab pergi ramai-ramai dan yang pergi semua kepala best-best punye.

Ekspedisi disertai oleh aku, Baiti, Telek, Eyra, Imai, Iwan, Pali, Nishar, Pejai, Nani & Amy. Kitorang gerak pukul 6.30am. Kali ni tak dapat nak tengok matahari terbit jugak. Tah apa nasib tak baik lagi kali ni. Macam biasa, aku buat sandwich sebagai bekalan. Boleh tahan sedaplah. Kalau tak tergesa-gesa pagi Subuh tu, mungkin lebih sedap kot.
mulakan !

Tak sure sampai sana pukul berapa sebab tak tengok jam. Yang aku tahu, masa kat Puncak 1 dah pukul 8.20am. Lepas amik angin, hilangkan letih sekejap, kitorang gerak gi Puncak 2. Ok. Sampai puncak kedua je, tak larat gi puncak 3. Maybe Edisi Ketiga boleh pergi puncak ketiga ?

Gelak dan gelak. Memang best sangat. 
sweet memory


Beza kali ini dengan yang dulu, aku tak lah selembap yang dulu. Kalau dulu, nak naik setengah bukit je banyak complain. Kali ni rasa cam sekejap pulak dah sampai atas. Tak lah penat cam dulu. Turun pun laju. Kaki tak lah terketar-ketar cam dulu, dan dan dan... ! aku tak jatuh sekali pun masa turun ok! Hebat kan ? Bangga ni. Diorang tak leh dah bahan aku pasal jatuh-2 ni.
macam berpasangan plak kitorang ~

Sampai rumah pukul 11am. Letih & mengantuk. Layan Melodi. Tup tup tertidur pulak sampai pukul 5pm. Nak bangun gi gym, sangat-sangat tak larat. Bila mengeliat, peh badan yang tak sakit jadi sakit.

Cuma sayang, kali ni anak buah tersayang aku tak dapat ikut serta. Sape nak gi amek dia kat Subang, then hantar balik Subang balik? Aku ? Ouh tak larat de. Next time ye Apun? Edisi Ketiga.

pemandangan yang aku sempat amik dari Puncak 2

No comments: