03 October 2011

tersentak dari lamunan

aku hampir mungkiri janji pada diri sendiri
takkan menunggu lagi.
aku disedarkan oleh kawan-kawan.
maaflah kawan, aku terikut-ikutkan hati yang sedang rindukan dia
walaupun sebenarnya aku dah nampak sebab musabab dia cari aku malam tu.
tapi aku hanya nak jadi kawan yg baik masa susah dan senang dia, suka dan duka dia.
ya memang! betul apa kata kawan.

aku nak bagitahu kawan,
depan aku ada dua tiga pilihan
dan aku belum memilih
sabar, bagi aku masa
jangan bikin aku buat keputusan terburu-buru
aku tak mahu buat kesilapan
aku cuma nak yang terbaik buat aku
untuk diri dan masa depan aku yang selayaknya

ya, kau menangkan dia
tapi syarat yang aku beri pada dia itu munasabah.
kalau dia nakkan aku, dia usaha untuk turuti syarat.
bukannya nanti-nanti baru buat,
bukannya nanti-nanti baru ubah,
aku nak sekarang dan seterusnya, bukan nanti-nanti.
nanti-nanti tak ubah keraguan yang sedia ada.

terima kasih kawan.
aku hargai keprihatinan kamu-kamu
maaf kalau aku banyak melawan.
aku menang lawan kata kau,
tapi sebenarnya aku kalah dengan kata hati sendiri :'(

:: aku rasa aku lagi sedang jatuh hati. tapi aku masih tak sure. dia ni pun tak seperfect mana.

1 comment:

pali7x said...

its okay :)

belum terlambat untuk mengubah keadaan asalkan ada kemahuan. dan satu2 kesilapan yang paling besar, adalah berenti tanpa menyedari dimana silapnya sesuatu keadaan itu.

all the best.