10 January 2011

The Climb | Gunung Datuk


Hah 1st & last kot aku naik gunung. Bapak punye letih. Tak cukup nafas aku. Balik terus sakit dada & kepala & hampir demam. Telan panadol 2 bijik terus ok. Tapi cam sial jugak la, tertidur dalam posisi duduk masa tengok AJL 25 kat rumah Ipan semalam. Farid syok la, sebelum AJL start lagi dah tidur, tambah2 syok ada yg tlg usap2 kepala & carikkan uban (aku le tu), AJL dah nak habis baru dikejut gara-gara aku dah terlelap.

Kitorang nak start naik pukul 10.30am. Masuk-masuk je dah salah jalan. Tah mana punye jalan Farid bawak. Pusing punye pusing akhirnya jumpa jalan naik. Wah excited gile mula2. Mula-mula je la. Then dah penat, asyik merungut je keje nye..Dalam perjalanan, orang-orang yg tgh turun ada yg tegur cakap lg 15minit la, lg 5minit la, sikit je lg la.. waklu la lu orang.. penipu je masing-masing.

Akhirnya sampai la kitorang kat atas jam 1.10pm. Wah leganya dah sampai. Angin best. View pun ok. Puas hati dah sampai atas. Lepak-lepak jap, then turun. turun kejap je rasanya. Lagipun kitorang kjar masa, nak balik cepat.

masa naik, tiap kali jumpa pokok2 tumbang camni confirm aku duduk jap sebelum melangkah. haha fedup je Farid masa tu
Ada tangga nak naik atas sana.
Naik atas lagi. Time aku tambah cuak. Kalau aku jatuh...eee mau ke alam lain aku..
view kat atas
P/s : pic atas-atas ni sumer hasil carian mr.google. Aku tak bawak kamera. pic aku kat kamera ipan ada 1 je, masa kat puncak. nak tunggu dia upload. then baru update lagi.

FA : balik rumah, makan sikit (xlarat nak makan, mata dah kuyu).. br je nk terlelap, Farid call, kereta Ipan rosak. ah..xsempat nak bermimpi kot!tu yang terlelap smbl tgk AJL uh.

2 comments:

Betty Latif @ BL said...

amboi amboi amboi bila masa hampa suma pi panajt gunung haa??tell me tell me!!!

Fieza Areyza said...

Ahad lepas.. 9hb..
tu yg bdn aku sakit2 tu,,
nk bjalan bapak punye payah beb..

Farid ar.. nk tlg aku kurus..
semangat die..fuhhh!
Tobat aku.. bia la aktiviti len..
jgn panjat gunung laei...